donderdag 8 juli 2010

De regen van noem mij desnoods geen regen

De tent staat weer. Het regent nog steeds. Het zet alles wel even op scherp: in regen en wind een tent opzetten. Na afloop heb ik in de tent het luchtbed opgepompt en daar lig ik nu te wachten op de beloofde hittegolf. De boeken en de kleren haal ik wel als het droog is. Dit geeft ruimte om mooie grafische vormen in de tent waar te nemen. Ik heb spijt dat ik geen poëzie van Hans Andreus mee heb, want er vallen steeds beginzinnen van gedichten in, maar dan weet ik het niet meer na een paar zinnen. Gisteren was het 'Er drijven maar wolken over / wolken van licht en van lucht...' En nu dan 'De regen van noem mij desnoods geen regen / wordt door geen oor wordt door de huid gehoord'...

Bobby is verschwunden, ik denk dat hij in de bolide op de hittegolf zit te wachten.

Geen opmerkingen: