vrijdag 9 juli 2010

Waterverf

In Nederland is het geloof ik al hittegolf, hier laat de warmte nog even op zich wachten. Als ik mijn weerberichten-app mag geloven is het hier in Stromstad alweer drie graden koeler dan in Lysekil, dat toch niet veel meer dan een uurtje rijden was. Maar met de fleece aan is het best te doen. Als het boek uit is komen de tekenspullen op tafel. In de boekhandel van Lysekil heb ik een miniatuurwaterverfsetje aangeschaft. Het is nog even oefenen voor het wat toonbaars wordt. Het is een geweldig leuk setje, veel te duur, en nu mis ik de vale en donkere kleuren. Veel oefenen maar.

Morgen misschien maar eens naar de boekhandel van Stromstad. Zweden is een land zonder vaste boekenprijs. Maar toch wel boekwinkels. Gewone grote boekhandels met ook veel kantoor- en tekenspullen, ramsjboekhandels met redelijk aanbod en aanbiedingen in de supermarkt. Eigenlijk net als bij ons, alleen bij ons zou een stadje als Stromstad misschien wel drie boekhandels. Morgen ook een café zoeken voor de finale. Ik volg de Oranjegekte niet verder dan de headlines...

Geen opmerkingen: