donderdag 26 juli 2012

Abdijgeur Thé

Vorig jaar kocht ik in de abdijwinkel te Egmond heerlijke abdijzeepjes, abdijgeuren, abdij-jam (vijgen) en abdijbiertjes. De lekkernijen komen van het Monastère Notre Dame uit Ganagobie. Deze winkel had vorig jaar nog een filiaal in Amsterdam aan de Nieuwezijds, maar die is sinds Kerst dicht. Nu scheur ik dus - op weg naar Egmond aan de Hoef - snel even langs Egmond Binnen.

Herinneringen aan de weekend vol tijd en rust en stilte komen langs als ik door de abdijpoort en de abdijtuin naar de abdijwinkel stiefel. Tijd en ruimte en schoonheid der natuur, dat is daar volop. Kom daar eens om in het normale bestaan. Wat was dat een mooi weekend toen.

Met een tas vol zeepjes, geurtjes, biertjes en wijze boeken vervolg ik de dag. Heb ik toch wát.

Geen opmerkingen: