donderdag 19 juli 2012

Het Volle Leven

Locatie Merkelbach

Ben uitgenodigd voor een Vrouwennetwerk. Toen ik werd opgebeld zei ik onmiddellijk ja. Ik dacht er ondertussen wel van alles kritisch over als Moet-Dat-Nou, vrouwen apart, maar toch. De andere netwerken op mijn vakgebied zijn besloten en op de een of andere manier voor mij niet toegankelijk om redenen waar ik geen invloed op heb. Het zijn namelijk mannennetwerken. Blijkbaar is het geaccepteerd als mannen exclusief netwerken en moet men zich  verdedigen als vrouwen netwerken. 

Ik heb een hekel aan het glazen plafond, zegt Vinnie. Ik ook, zeg ik. Maar daar gaat het hier niet over.

Vijf van de twintig leden
Hoe dan ook: het is hártstikke leuk. Twintig dames in een luxe zaal om een luxe tafel. Er zijn Statuten, er is een Reglement, we doen een Kennismakingsrondje. En aan het eind wordt iedereen Lid. Nu gaan we elke twee maanden dineren, er komen Spre(e)k(st)ers, er komen Excursies. Het is Feest.

Geen opmerkingen: