zondag 15 juli 2012

Kerken kijken

In Utrecht kun je de hele zomer kerken kijken. En dat zijn er nogal wat. Vrijwilligers houden de kerken open en vertellen desgewenst saillante details. Ik heb zin in omhangen en slenteren en me laten verrassen. Dat kan heel goed door kerken kijken.

In de loop der jaren heb ik alle kerken in het centrum van Utrecht al bezocht, dacht ik, maar dat blijkt niet zo te zijn. De Pieterskerk is nieuw voor mij, met zijn catacomben, en de Domkerk ook. Voor Anneke is de St. Willibrordkerk nieuw, met zijn adembenemende bonte schilderingen. In De Kathedraal laten we een vrijwilliger die graag wil vertellen alles vertellen.

Wat is het heerlijk als je zoveel zeeën van tijd hebt en zo open staat voor wat zich aandient. En ondertussen nemen we alle thema's van leven en liefde door.

Geen opmerkingen: