zondag 27 april 2014

Aafje

Aafje Heynis, zij was een van de weinige elpees vroeger bij ons thuis. Omdat ik tot 04 uur heb zitten tekenen en kleuren vannacht (opnieuw natmaken en dan weer deppen enzovoort) mag ik vanochtend uitslapen. En dan weer verder met Aafje met haar prachtige Bach-cantates op de stereo. 

Aafje was uit 1924, uit Krommenie. Haar stem (alt) is wel vergeleken met die van de beroemde Britse alt Kathleen Ferrier, maar beide zangeressen hadden toch een eigen stijl.

Eerst heb ik een album van haar waar ook psalmen op staan, maar dat verdraag ik slecht. Beveel gerust uw wegen enzo. Ik ken de teksten nog allemaal uit mijn hoofd. Daar word ik heel heel heel iebel van. Mutti en haar psalmen. Altijd als je bij haar kwam stonden er psalmen op. Bij Bach-cantates heb ik dat niet. Erbarme mich, dat vind ik wel mooi.

Boven de piano hangen mijn allermooiste mandala' ingelijst en even vervang ik ze door Aafje, Diana en Yma.  Maar dat staat niet. Te verschillende kleuren, stijlen en orden van groten.


Geen opmerkingen: