zaterdag 6 augustus 2016

Cilipi

In tegenstelling tot andere vakanties was er dit jaar te Montenegro weinig live muziek te genieten. En nu de laatste avond in het puntje van Kroatië is er in de haven een muziekoptreden met volksdans! Bijna gaat het niet door omdat het regent en onweert, maar dat houdt net op tijd op. Geweldig! Wat een fijne afsluiting. 

De muziekgroep doet veelstemmige mannenzang en snaarinstrumenten, die schitterende harmonieen herinner in me nog ons vorige bezoek aan Kroatie. Klapa heten die mannenzanggroepen. Ze zingen vaak hun hele leven samen, heel perfectionistisch. Cilipi heten dezen geloof ik. Dat zoek ik later uit. En er is volksdans bij. Wij zien het op een natte avond in het donker, maar als ik ze google treden ze veel overdag in de zon op. Dat ziet er veel vrolijker uit. Ze zijn heel goed.

Nu moet ik slapen, want EasyJet vertrekt morgen heel vroeg en we moeten de Polo nog inleveren.

Geen opmerkingen: