woensdag 17 augustus 2016

Gentiaan

Bij AH staan gentiaantjes in de Bonus. O wat mooi. Onmiddellijk associaties met wijdse alpenweiden. Er zouden wel 350 gentiaansoorten zijn, maar helaas vermeldt AH niet de Latijnse naam. Misschien is het de stengelloze gentiaan, ofwel de gentiana acaulis, één van de meest bekende gentianen. Bloeit vanaf mei tot en met half september. Weet iemand het? Dit in verband met mijn botanische aanpak.

Naarmate het duidelijker wordt wat er in mijn/ons tuintje wel en niet gaat aanslaan voel ik me iets vrijer om planten toe te voegen. Het is toch raar, een (duur) tuinplan van een ander. Dat heb ik in de buurtmoestuin en dat heb ik thuis. Dat geeft niet bepaald vrijheid van handelen.

Deze twee gentiaantjes kunnen mooi onder de anijsnetel. Wat zul je ze in een potje zetten als je zelf Grond hebt? Het is duidelijk: de tuin mag nog meer van mij worden. 

Geen opmerkingen: