zaterdag 13 augustus 2016

Glazenkast

Vraagt Bobby: 'Zullen we vandaag eens kasten gaan kijken?' Ik roep meteen 'Ja! Daar zet ik álles voor opzij'. We moeten immers nog steeds een nieuwe glazenkast (ter vervanging van de Ikea-kast) en een cd-kast voor 3000 cd's en lp's. 

Onmiddellijk ga ik op vooronderzoek. Vitrine- en/of buffetkasten zijn niet wat we zoeken, stel ik al rap vast, de zoekterm is eerder 'bierglazenverzameling'. Ik herinner mij de glazenkast bij de Parel van Zuilen en J.'s antieke boekenkast. En zo kom ik - en komen we - terecht bij een handelaar in Engels antiek (Arcade Antiek) te Apeldoorn. Dit is het helemaal. De Engelse antieke boekenkast met glazen klepjes. Mahoniehout. We nemen er maar één, trouwens, de helft van wat op de foto staat. In zo'n kast vind ik de bierglazenverzameling een stuk leuker. Ik hoor mezelf straks zo zeggen: 'Kijk! Dit is onze bierglazenkast.'

Dit gaat hem worden. Maar we beslissen nu nog niet, zeggen we wijs.

Geen opmerkingen: