maandag 22 augustus 2016

Pressereise

Ik wil best mee, maar mag ik dan misschien in een hoekje zitten zwijgen? Maar nee, zo is het leven niet van een hoofdredacteur. Die moet contacten, bedenken, beslissen, reageren, keuzes maken, babbelen, ideeën opdoen... Misschien kun je nog wat ideeën opdoen, paaiden ze me toen ze me voor de derde keet uitnodigden voor de Pressereise. Misschien hebben ze gelijk, denk ik.

En zo vaar je dan ineens met twintig Presseleute in een chique rondvaartboot over de Amsterdamse wateren. De aanwezige Presse is al dagen overladen met programma's en informatie. Die hebben helemaal geen zin meer in babbelen. 

Journalisten zijn ook mensen, zeg ik bezorgd tegen het organiserend comité. Weet je dat wel? Dat er een grens zit aan wat je op kunt nemen laat staan verwerken? 

De Presseleute lieten het allemaal gelaten over zich heen komen. Zij hadden een mooi uitje naar Amsterdam. En vanavond door naar  Antwerpen, Gent en Brussel voor nog drie zulke volle dagen. Het is natuurlijk geweldig. 

Geen opmerkingen: