zondag 14 augustus 2016

Saturdaynight

Even géén Olympics. Ik heb er genoeg van. Eerst maak ik een wandelingetje om onze vijver om te eindigen op het bankje bij de zwanen die met hun  achten luid liggen te smakken in het water. De inmiddels behoorlijk uit de kluiten gewassen jongen piepen nog steeds heel baby-achtig. Leuk om in het donker bij te zitten. Er zitten ook twee Utrechtse jongeren (jongens) te hangjongeren. De draaien heel zacht muziekjes op hun telefoons, facebooken en bespreken in plat Utregs de zwanen: 'Weet jij dat zwanen de enige dieren zijn die hun héle leven trouw aan elkaar blijven?' 

Dan ga ik in de achtertuin een Zweedse fakkel branden. Ik heb er nog één. Het is er precies de goeie temperatuur voor. En daarbij dan uren lezen. Ik heb de nieuwe Arnon Grunberg; Moedervlekken. Mooie titel. Mooi boek. 

Binnen maakt Bobby af en toe behoorlijk lawaai: dan is er ineens weer een gouden medaille gewonnen. Mooi, die twee werelden met dubbel glas ertussen. 

Geen opmerkingen: