zaterdag 20 augustus 2016

Zilver

Ik word het een beetje zat, die Nederlandse Olympische sporters die 'diep teleurgesteld' zijn met zilver, omdat ze 'voor goud gingen'. En dat gelul van de interviewers en de commentatoren erover. Ik kijk nauwelijks meer mee. Die interviewtjes als zo'n sporter net over de finish is, dat die woorden dan zó uitvergroot wordt. 

Er doen zoveel goeie sporters mee aan de Spelen, uit zoveel landen, waarom zou Nederland zoveel moeten winnen? Zijn 'wij' zo exceptioneel goed? Het winnen gaat vaak om millimeterwerk, fracties van seconden. Ja dan word je wel eens twééde, of derde, of vijfde, gewoon omdat anderen béter zijn, of omdat ze meer geluk hebben. Of ben ik onsportief als ik zulke dingen zeg? Al die medaillewinnaars tot nu toe, ik vind het al onvoorstelbaar veel!

Geen opmerkingen: