zondag 21 augustus 2016

Zwanen

Schoonmama juicht weer over de telefoon over de kleuren van de experimentele tekening van de visjes die ik laatst gemaakt heb en waarvan ik haar een afdruk heb gestuurd. Ze wil wel een trui in die kleuren. Daar doe je het allemaal voor. Het is interessant te merken dat het uiteindelijk de rijkheid van kléuren is waardoor de mensen (2) gaan juichen. 

Vandaag ga ik aan de gang met een afbeelding van drie zwanen. Eerst is het helemaal niets, veel te groen, te blauw, te aqua, en dan wordt het toch dit.

Op de Facebook-community Zen Drawing, waar ik de laatste maanden mijn tekeningen plaats, vraagt iemand om tekst bij de tekeningen. Wat zàg je toen je aan de tekening begon en wat heb je ervaren bij het maken van de tekening. Leuke vraag is dat, om dat hardop te formuleren. Wat ik zag: harmonie. Saamhorigheid. Elegantie. Souplesse. Wat ik ervoer: dat zoeken naar en vinden van kloppende kleuren. Van het licht.

Geen opmerkingen: