zaterdag 17 september 2016

Er is er één jarig

Schoonmama is jarig en we zijn een dagje in Maassluis. Op de een of andere manier is het cadeau voor haar voor mij heel belangrijk. Ik vind eigenlijk dat Bobby iets voor zijn moeder zou moeten kopen en niet ik, maar hij weet niets. 'Jij weet altijd goeie cadeaus voor mijn moeder.'

Dat is ook zo. Bij de Maassluizer boekhandel Het Keizerrijk kopen we ditmaal het boek 'Schilders aan de Nieuwe Waterweg. 150 jaar Hoek van Holland'. Prachtige schilderijen van het water van Rotterdam tot aan de Noordzee. Eerst de delta van de Oude Maas en later dus de Nieuwe Waterweg. 

En dan nog even langs de bloemenzaak: 'Stop Bobby! We moeten nog bloemen!'

'Oooh!' roept Schoonmama dankbaar, zoals alleen zij dat kan, 'wat een práchtige bloemen!'  En ze voegt er fluisterend aan toe: 'ik ben zo blij dat je bloemen hebt meegenomen! Ik had nog geen bloemen. Ik zei net al tegen Ank: nee ik heb geen bloemen, maar Lucie Theodora komt zo, die heeft bijna altijd bloemen mee!' 

En het boek valt ook weer helemaal in goede aarde. Er komen weer veel verhalen los. Ik moet me maar met deze rol verzoenen: ik ben een goede cadeautjeskoper, in het bijzonder voor Schoonmama.

Geen opmerkingen: