vrijdag 2 september 2016

Nieuw krotje

Aanstaande maandag schijnen de treinen van Zuilen naar Bunnik (van Breukelen naar Rhenen) eindelijk weer op gewone frequentie en snelheid te gaan rijden. Dat zou al de 21e, maar dat is niet gelukt. De afgelopen weken was er nog een vertraging van 15 minuten, en dat op een ritje van 12 minuten. Dus aanstaande maandag gaat de pilot woon-werkverkeer fiets-trein-fiets van start. Want die twee keer per dag drie kwartier fietsen is natuurlijk niet vol te houden. Ik ben alweer twee keer met de bolide geweest.

Dus nu een nieuwe ouwe treinfiets scoren voor te station Bunnik. Maandag ga ik dan nog een keer helemaal op die fiets naar Bunnik en dan blijft-ie daar. Na eindeloos op Markplaats gekeken te hebben kies ikj voor een buurtfietsenmaker. Geen zin in gedoe met bellen en afspreken. Hier in de buurt zijn de fietsenmakers Turken. Ik ervaar ze niet als gepassioneerde fietsenmakers, zoals ik fietsenmakers ken.

Wat te kiezen? Ik wil onder de 100 euro. Geen omafiets. Het wordt een oude Sparta-damessportfiets, die lijkt een beetje op mijn allereerste Mercier-racefiets. Hij heeft vijf versnellingen. Voor bij tegenwind.Het zal wel een krot zijn, maar dat zien we dan wel weer. 


Te Bunnik is het station niet meer bemand, laat staan dat er een fietsenstalling-met-fietsenmaker is. Wel zijn er eindeloos veel fietsenrekken met dakje, en er is ook nog een afgesloten fietsenhok, waarvoor je via internet een sleutel kunt bemachtigen.

Daar moet ik me dan even over heenzetten, dat we in een wereld leven waar op veel plekken waar altijd mensen werkten (ook in veel armer tijden) nu geen mensen meer werken.

Geen opmerkingen: