woensdag 14 september 2016

Oude Hortus

In de nieuwe buurt-app Nextdoor heb ik een tekencursus op woensdagochtend gevonden in de Oude Hortus. Dat moest zo wezen. Ik ben wel gesloopt van een hele nacht hoesten, maar ik ga toch. Dan ga ik 's middags wel weer slapen.

Een keer eerder ben ik - maar al heel lang niet - in deze Hortus geweest. Het is een schitterende ommuurde groene oase in de stad. Een Geheimtipp. De nieuwe Hortus is bij  Uithof. Ook mooi, maar dit! Je komt er via het Universiteitsmuseum.

We mogen van de juf rondwandelen en een plantje zoeken dat ons aanspreekt, en dan op een detail inzoomen. Alleen met potlood, niet met kleur.  Uit je comfortzone. Zij loopt rond en geeft aanwijzingen.

Ik val helemaal op de karmozijnbes. Hardroze takjes en steeltjes en gifgroene besjes en blaadjes. Maar met potlood is dat niet zo leuk. Als ik thuis ben ga ik ze lekker toch inkleuren.

Geen opmerkingen: