zondag 16 oktober 2016

Val

Het ene moment zitten we op kraamvisite in Maasland, het andere krijgen we een telefoontje van de politie te Maassluis dat Schoonmama gevallen is met haar scootmobiel en haar heup gebroken heeft, en reizen we af met gezwinde spoed af naar de afdeling Spoedeisende Hulp in het ziekenhuis in Schiedam. Ach! 

Ze ligt in een bedje en is best flink. We halen pyjama's en tandpasta en een boek, haar hoorapparaat, haar telefoon, haar kamerjas. Ze wordt morgen geopereerd. We bellen haar hulp, haar fysiotherapeut, haar zus, haar schoonzus. De zuster zegt: 'Gaat u naar het buitenland? Morgen? Gaat u ver?' 

'Ze vroegen me of ik gereanimeerd wil worden mochten er tijdens de operatie problemen zijn met mijn hart',vertelt Schoonmama enigszins bedrukt. 'Ik wist het niet. Wat vinden jullie? Ik wil nog helemaal niet weg.' 'Dat is vast een standaardvraag', antwoorden wij. 'Zeg maar ja. Dat je gereanimeerd wilt worden. We willen je nog lang niet kwijt.'

Geen opmerkingen: