zaterdag 7 januari 2017

Dorpspomp

Wij hebben hier in de wijk een digitale dorpspomp 'Zo is Zuilen' genaamd. Ik denk dat-ie met gemeentesubsidie gemaakt is (mooi!) en door vrijwilligers en andere mededeelzame buurtbewoners gevuld wordt. Ik stuur af en toe ook een foto in, bijvoorbeeld van het ochtendgloren op het station. De foto linksboven is van mij. Dat geeft groot genoegen, het is toch weer anders dan je eigen blog of site. 

Ik vindt het zo'n leuke site. Vroeger had je buurtkrantjes die  vol advertenties van en artikelen over ondernemers stonden. Dit is zo democratisch en niet commercieel, dat ik van de weeromstuit de ondernemers-verhaaltjes wel eens mis. En andere verhalen over / interviews met mensen in de wijk. Want er werken natuurlijk geen echte journalisten aan. Maar wat zou het leuk zijn: de dames van de bakker, Albert en Dennis van de kapsalon. De Turkse groenteboer. De Turkse kleermaker. De Turkse restaurette. Misschien ga ik ze ooit een serietje aanbieden. 

Geen opmerkingen: