donderdag 5 januari 2017

Wachten

De vreugde om het treinen van huis naar werk is enorm afgenomen sinds de nieuwe dienstregeling van kracht is. De trein stopt bijna een kwartier op Utrecht CS en dat is op een ritje van 12 minuten nogal wat tijdverlies. Ging hij eerst in de spits elk kwartier, nu gaan de twee-per-half-uur vlak na elkaar. En ze rijden veel slordiger. Het komt regelmatig voor dat ik er ruim een uur over doe ik plaats van de 35 minuten voorheen. 

Na de kwijte bril van Q4 heb ik weer zo'n akkevietje aan de hand, categorie klein leed, dat al een week duurt en veel te veel tijd kost. Mijn telefoon is in de kerstvakantie gevallen en het glas is stuk. Bij Smartphonestuk.nl aan de Amsterdamsestraatweg weten ze daar wel raad mee. Doorgaans. Nu hebben ze alleen geen screen voor de iPhone 6 op voorraad. Komt u dinsdag maar terug. Dinsdag en woensdag terug. Te druk. Komt u maar donderdagochtend 9 uur. Ben je daar: O, excuus, het glas is nóg niet op voorraad.

De winkel ligt tussen Station Zuilen en Utrecht CS in. Wat te doen. Zal ik terug naar Zuilen of doorfietsen naar CS? Ik doe het laatste. Maar het vernieuwde pronte Utrecht CS heeft als nadeel dat het zo groot is dat dat je bijna 10 minuten moet lopen van de fiets naar het perron. En ja hoor, de trein is weer net weg. Half uur wachten. Je zou haast weer met de auto gaan.

Geen opmerkingen: