zondag 19 februari 2017

Concertje

Met mijn nieuwe 'concert-vriendin' Helen ga ik naar MerkAz, het joods cultureel centrum, waar ik drie weken geleden ook al een optreden van de saxofonist Benjamin Herman zag. Ze doen daar ongeveer eens keer per maand een concertje, om iets van de rijke joodse cultuur te delen. Het pand is zwaar beveiligd, heel naar idee. 

Vandaag treedt op de jonge Russische veelbelovende celliste Maya Fridman met de gitarist Jeff Heijne. Zij heeft het conservatorium in Amsterdam gedaan. Ze is heel experimenteel. Werkt met elektronische muziek en haar stem. Op een gegeven moment deed de muziek me aan het nummer 'O Superman' van Laurie Anderson denken.  

Het samenspel met de gitarist Jeff Heijne vind ik het leukst. Toegankelijkst.

Wat is het toch leuk: concertjes, in kleine zalen, ook als het experimentele muziek is.


Geen opmerkingen: