vrijdag 10 februari 2017

Voices

Als ik om 16u de praktijk van de mondhygiëniste in het deftige Utrecht Oost uitstap en de parkeer-app uitschakel, zie ik op de iPhone een boodschap van J. Of ik pizza kom eten. Dat is lang geleden! Ja, ik kom. Ik ben zelfs vlakbij!

Ouderwets avondje met pizza, rode wijn, muziek en sigaretten. Alles even ongezond en onverstandig natuurlijk, maar heerlijk. Een bubbel van vrijheid en tijdloosheid. J. draait nummers van zangeressen van het lijstje dat ik op 28 december maakte. Zie mijn blog 'Roberta'. Ze heeft de Spotify's op de iPhone, iPad en iMac verbonden, ik snap niet goed hoe, maar het werkt draadloos vanaf de muziekinstallatie. De rode wijn en gauloises doen denken aan mijn avondjes met Buurman in de jaren aan de Zeeburgerdijk. Draaiden we ook altijd muziekjes bij. En dan praten over leven, liefde en vriendschap. En wat de muziek met je doet.

Ouderwets stinkend naar rook kom ik thuis. Gauw maar onder de douche. En de kleren in de was.

Geen opmerkingen: