zaterdag 25 maart 2017

Ma

Bol.com heeft me een cadeabon van 50 euro gegeven en nu kan ik wat e-boeken kópen. Ik vind t wel een beetje een blamage, moet ik zeggen, als je met zoveel poeha zo'n dienst lanceert. Onbeperkt Lezen!!! Nou mooi niet. Je hebt twee apps, een van Kobo en Bol samen, en een Bol.com-app. Maar in beide werkt dus die Kobo Plus niet, volgens hen omdat ik in het buitenland ben, maar je kan er ook geen e-boeken kopen. Daar kom je pas na veel geklooi achter. Ook kopen moet vanuit de website. Dat verwacht je toch niet vanuit zo'n groot bedrijf dat de webwinkel niet werkt vanuit de apps. Maar nu de persdame me  ter compensatie van het geleden leed 50 euro beloofd heeft ('Voegen we toe aan je account') moet ik toch weer verder op onderzoek uit. Hoe werkt dat dan met een cadeaubon, ik zie geen cadeaubon) maar uiteindelijk lukt het. Ik koop het op de website voor €0,00 en kan het dan downloaden in de app. Nu kan ik eindelijk 'Ma' lezen van Hugo Borst, waar ik drie dagen geleden aan begonnen was.

Het is een prachtig boek. Ik lijd weer een beetje aan slapeloosheid tussen 02 en 05 uur, dus dat levert een hoge score gelezen boeken op. De dementerende ouders. De zorg. De angst. Het schuldgevoel. De liefde. De herinneringen. Wat een stof tot prachtige boeken. Dit is een verzameling columns uit de Volkskrant. Als je de Volkskrant niet (meer) leest dan mis je toch een boel. Hugo Borst is een bijzonder persoon. Ooit bekend als voetbalanalyst, en dat is-ie nog steeds, maar ook schrijver over kwetsbare persoonlijke zaken als een kind met autisme, een depressie, dementie. En nu weer op de bres met een Zorgmanifest. Vroeger vond ik het zo'n haast te knappe jongen, en nu ziet hij er al bijna uit als een gebroken oude man. Maar gebroken is hij zeker niet. Een aanrader, zeg maar.

Geen opmerkingen: