vrijdag 10 maart 2017

Nikos

Na een lange drukke werkdag kom ik lichtelijk stuk thuis. En toch app ik J.: 'Zin om mee uit eten te gaan? Bij mij in de buurt bij een Griek?'  En ja, ze wil. We kiezen Nikos, de feestgriek aan het eind van de Amsterdamsaestraatweg, boven de Boni, met uitzicht op het Amsterdam-Rijnkanaal. Of laat ik zeggen: ík kies het.

Dit is geen toplocatie voor verfijnde binnenstadsbewoners, maar echt Zuilen. Er komen veel Coronation Street-achtige types. Vanavond worden er wel drie verjaardagen gevierd. Alle jarigen krijgen vuurwerk op hun ijscoupe. 'De mensen komen hier omdat het hier zo gezellig is', legt de ober uit. En dan dat uitzicht op het binnenvaart-verkeer. 

'Ik snap niet dat je uit eten gaat als je zo moe van je werk bent', zegt Bobby als we terugkomen. Ik wel. Het alternatief is op de bank gaan liggen. Verkiezingsprogramma's kijken. Nee, doe mij dan maar Nikos. Er is leven naast het werk.

Geen opmerkingen: