zondag 30 april 2017

Koninginnedag

Schoonmama kan er niet bij zijn. Maar ze stuurt me wel alvast bloemen: pioenrozen, dahlia's, violieren, drie kleuren gerbera's. Parmantig, uitbundig, levendig. Ik zet ze in een vaas van Mutti. Jammer dan ze er niet bij is. Jij houdt van alles dat leeft, zegt Bobby, van dieren, planten en mensen. Dat is mooi.

We halen de taarten aan de Voordorpsedijk en brengen  ze vast naar de feestlocatie. Ben je zenuwachtig? vraagt de baas daar. Nee hoor, lieg  ik. 

Ik kook ons een heel lekker gezond maaltje. En dan gaan we op de bank. Ik lees de gedichten 'Utrecht voor beginners' van Ingmar Heytze. We draaien cd's. Mompou.  Met het inruimen van de boeken- en cd-kasten is er rust in het huis gekomen. We kunnen onze lievelingsboeken en muziek weer vinden. En dan wordt het vanzelf Koninginnedag.

Geen opmerkingen: