dinsdag 6 juni 2017

Sla

Gelukkig vindt buurvrouw Claudia mijn sla heel lekker. En mijn andijvie ook. Ik had natuurlijk wel gehoord van de wanhoop van mensen over hun oogst, en over het geleur bij deze en gene met groenten en fruit, maar nu overkomt het me zelf. Bij de groenteafdeling in de supermarkt ben ik ook dunne plastic zakjes aan het scoren om de oogst in mee te nemen. 

De kroppen andijvie en kroppen sla zijn inmiddels enorm. Het voelt heel verplichtend. Vandaag oogst ik 1 krop andijvie, 2 kroppen sla, een rijtje snijbiet en een bundeltje sjalotjes waarvan ik vind dat ze op lente-uitjes lijken. Alles even groen. Een kléurig maaltje zit er vandaag niet in. 

We eten andijviestamppot en snijbiet met Lima-bonen. De sla en sjalotjes bewaar ik maar voor morgen.

Eerlijk zeggen hoor, app ik nog aan Claudia, want stel je voor dat ze alleen voor de beleefdheid ja zegt. Gelukkig zegt ze dat ze de sla heerlijk vindt. En de andijvie ook. 

Ik probeer uit de hand een krop sla te tekenen. Dat valt niet mee. Wat een wonderlijke vormen.

Geen opmerkingen: