woensdag 21 juni 2017

Oefening

Vakantietijd als spirituele oefening. Mandy is op vakantie en omdat wij sinds januari 2016 een hedendaagse tweekoppige 'romp-redactie' zijn moet ik nu 3 weken alles in mijn eentje doen. Twee banen in een. Vijf dagen per week in plaats van vier. En dat met die hitte.

De kunst is om je niet mee te laten slepen door je gedachten dat het allemaal veel te veel is. En dat het niet kan. Want het zijn juist die gedachten die het zo erg maken.

Ik moet twee artikelen afmaken. Daarvoor is focus en concentratie nodig. Niet 100 mailtjes moeten verwerken en onderwerpen kiezen en berichten online plaatsen. En nieuwsbrieven maken. En 's avonds diverse tuinen begieteren. Ik kan dus nu geen blogjes verzinnen. Uiteindelijk lukt altijd alles. Dat weet ik al lang.

Geen opmerkingen: