zondag 6 augustus 2017

Purple rain

De hittegolf wordt doorsneden door heftige regen-en onweersbuien, niet echt het soort weer waarbij je uren in de bergen gaat lopen. Het is weer een beetje zoeken hoe de dag te vullen. We zijn geen echte early birds en om 17 uur begint de Finale Nederland-Denemarken. Op de camping wordt geen tv gekeken. Er is in het dorp 1 cafe met groot scherm. Maar is voor Italianen Nederlands-Deens vrouwenvoetbal interessant? We gaan het zien. 

Er zijn hier relatief weinig Nederlanders op de camping. Ik ga er een paar bij langs of zij misschien ook voetbal willen kijken in het café in het dorp. Dan kan ik ons aankondigen. Een familie zegt enthousiast ja, maar een andere familie is woedend, alsof ik een heel oneerbaar voorstel doe.

Het is een raar gevoel. Nu zijn we eindelijk in de Dolomieten en nu heb ik nog die kale bergen niet van dichtbij aanschouwd. Waar het me allemaal om te doen was. Gisteren was het te heet om te gaan, nu te nat.

Geen opmerkingen: