dinsdag 3 oktober 2017

Spigt

Ik had mijn agenda dan wel leeggegooid maar het cadeau voor Margs verjaardag was een avondje Frédérique Spigt bij de Parel van Zuilen. Het is de try out van haar nieuwe programma waar ze binnenkort mee gaat toeren. O! Ik kan niet schrijven, ik ben te moe, ik moet slapen, want morgen vroeg weer op. 

Maar het was geweldig! Iedereen in de zaal ging helemaal plat voor Fré Spigt. We hebben zitten glunderen van oor tot oor. De Parel is maar een klein zaaltje en we hebben plaatsen op de tweede rij, dus vlak op de muziek en de muzikanten. Ze zingt en speelt vooral covers over het onderwerp 'onderweg zijn'. Ze is zo leuk, zo goed, zo intens, zo grappig, zo ruw en zo aandoenlijk soms ook. Ruwe bolster. De verhaaltjes die ze tussendoor doet over haar verkering die uit is. Hartepijn. 'Ik ben heel zorgzaam, echt, maar ja, ik ben er nooit.' 

Morgen wellicht meer. Misschien ook niet.

Geen opmerkingen: