vrijdag 15 december 2017

Huile

Gisteren heb ik een verrukkelijke antieke body oil gekregen. Uit Parijs. ‘Huile Antique Tubéreuze’. Zomaar een cadeautje. Van het merk Buly 1803. Sommige mensen weten zulke dingen. Ik nooit. Maar je kan er dan wel weer van meegenieten.

Ze heeft twéé flesjes mee: ‘rozengeur’ en ‘tubéreuze’ en ik mag kiezen. Ik kies de Tubéreuze. Geen idee wat het is. Beetje amandel. Héél subtiel. En het blijft heel lang hangen. Waar ik af en toe wel eens mijn hele armen en benen insmeer met baby-olie moet ik dat met deze olie zeker niet doen.

Ik vind het een leuk cadeau en onderwerp maar weet helemaal niet wat ik erover zal vertellen behalve dan dat die hele markt van beautyshopping volstrekt langs mij heen gaat. Ik houd zeer van lekkere geurtjes en zalfjes, maar ik vind alles ook al gauw oplichterij. Nu kan ik lekker chique meedoen met mijn antieke olie.

Geen opmerkingen: