vrijdag 8 december 2017

Baharat

Vandaag wordt het Arabisch gekruide kip met ovengroenten. Het is weer een kleine overwinning op mezelf. Ovengroenten vond/vind iets van mensen die dat kunnen, nonchalante levensgenieters, Francofielen, die hun hand niet omdraaien voor welk recept dan ook. Met tafels vol gezellige druk pratende wijn drinkende mensen. Tot die categorie gastvrouwen reken ik mijzelf nog steeds niet toe. 

De groenten uit dit recept (wortel, pastinaak en kikkererwten) alsook de kip zijn gedrenkt in knoflook en het kruidenmengsel ‘Baharat’ van Jonnie Boer, waar ik me zo lang tegen verzet heb, maar waar ik inmiddels al zeven blikjes van in huis heb. Hij heeft ook weer een paar nieuwe mengsels, waaronder Zwolse Stoof. Klinkt meteen alweer geweldig. Heb ik alvast gekocht. Voor zondag.

Geen opmerkingen: