zondag 10 december 2017

Back home

Zo wit als op deze foto is het nog niet in het Zuiderpark te Den Bosch. Wonderlijk genoeg is er alleen het rugbyveld wit. Rugbyveld? Ja er is een rugbyveld in dit park. De rest van het park is drassig nat. Maar de sneeuw is wel een thema dezer dagen. Code oranje zelfs voor morgen. 

Ik wandel met Marg door dit park. Ze is weer thuis. Glad to be back home. Ze loopt behoorlijk uptempo. Ik kan haar nauwelijks bijhouden. 

We praten over het leven. Zij memoreert dat ik op haar verjaardag zei dat 60 vieren wel het beste is wat iemand kan overkomen. Dat 60 worden oogsten is. Met je vriendinnen om tafel. Je realiseren dat dit het is en dat je er heel blij mee mag zijn. Hoe waar als dat was, zeggen we nu. 

'In een vlaag van opruimwoede heb ik mijn speech voor jouw 60e van de computer gegooid', biecht ik enigszins gegeneerd op. 'Heb je hem nog ergens? En hoe vaak mag ik voor je komen koken?'

14 sepember:

Geen opmerkingen: