woensdag 13 december 2017

In Therapy 2

Het is de tweede afspraak met de holistische massage-therapeute. De eerste keer had ik gedurende vier dagen na afloop een beurs gevoel, en dat voor 85 euro (waarvan 45 euro vergoed werd). Dat mag wel anders. Ik ging tenslotte om me beter te voelen. Ik wil graag wat korter (minder duur) en minder pijnlijk. Maar onrspanningsmassage wordt niet vergoed door de verzekering, zegt de masseuse. ‘Dan zet u toch therapeutische massage op de bon’, zeg ik. ‘Het is hoe dan ook héél therapeutisch.’

Vandaag gaat ze me een energetische massage geven, besluit ze. Wat het ook is, het is heerlijk. Diep ontspannend. Het therapeutische deel bestaat uit gesprekjes bij kopjes kruidenthee. Een kopje vooraf en een kopje na afloop. Wat stelt u zich voor bij therapeutisch, vraag ik nog. Dat er iets bij mij gebéurt, zegt ze. Dat lichaam en geest meer één worden. Dat is de holistische visie. Daar gaan we voor.

Geen opmerkingen: