woensdag 13 december 2017

Keukenprinses

Vandaag - vrije dag - heb ik alleen maar zin in plaatjes draaien en koken. Ik geef er helemaal aan toe. Eerst ga ik naar de markt op het Vredenburg, die op woensdag heel andere kramen blijkt te hebben dan op zaterdag. Op zaterdag is het er alleen maar propvol. Nu zijn er minder kramen en minder mensen, dus ik heb ineens allemaal praatjes met de marktkooplui. Zo koop ik een Portugees chorizo bij een Portugese chorizoverkoper, vijf soorten kaas bij een enorm expressieve kaasverkoper, en tenslotte pastinaak, broccoli, aardappelen en mango bij de groentenkraam. En dan gaat het los
Eerst maak ik weer eens een mangochutney. Een pot voor mij en een voor Schoonmama. Die houdt er ook zo van. Een wonderbare mengeling van zout, zoet, azijn, ui, fruit, noot... verrukkelijk op de kaas. Honderd keer zo lekker als uit een potje. Dan maak ik een pastinaak-broccoli-mosterdsoep, een recept van de dames van ChicksLoveFood. Vervolgens ga ik voor een 'pizzaschotel' een verse tomatensaus bereiden. Met tomaten, ui en basilicum. Dat moet een half uurtje sudderen en dan moet er nog wat tomaten puree door. Het is trouwens een pastaschotel.

En de muziek die ik erbij op heb staan is een hele oude dubbelcd uit de jaren negentig: ‘She, the Album deel 1’.  



Geen opmerkingen: