zondag 11 maart 2018

Robijn

Hollandse Familiefeesten kenmerken zich door liedjes en stukjes. Zus+Zwager3 zijn 40 jaar getrouwd (robijn) en vieren dat in een boerderij in Vleuten. Ik begin nog wat bedrukt aan het feestje, maar gaandeweg klaar ik best op dankzij alle familiale liefde en hartelijkheid en saamhorigheid.   

We krijgen heerlijk eten (oa draadjesvlees en pompoen met geitenkaas) en alles gelardeerd met liedjes van de familie. Het eerste optreden is van de kinderen, die hun ouders toezingen, onder wie Nichtje en Jongste Nichtje. Het tweede optreden is van ons Geschwister. Omdat er wel een bandje was (piano, altviool en altsax) maar niemand zich spontaan aanmeldde om te zingen, is het tot op het laatste moment onduidelijk hoe het optreden zal gaan. Maar als ik én Jongste Nichtje én Bobby op het podium zie staan kan ik natuurlijk niet echterblijven. Jongste Nichtje - onze jazzzangeres - heeft nog nooit van ‘Love me Tender’ van Elvis Presley gehoord maar ze zingt het zo mee. Zwager5 zegt dat hij ons optreden integraal heeft gefilmd. 

Zwager3 is geboren en getogen in Den Haag en zijn Haagse broers kondigen aan dat ze ‘O O De Haag’ van Harrie Jekkers gaan zingen. Maar zij raken helemaal de kluts kwijt en de tekst. Het is allemaal net een komische film over het Nederlands familieleven. Mooi om erbij te horen. 

Geen opmerkingen: