vrijdag 18 mei 2018

Bye bye Dokter Deen

Vanavond is het slot van te tv-serie Dokter Deen. Omroep Max heeft de stekker er uit getrokken. Dat is natuurlijk allang bekend, maar dat soort nieuws dringt niet tot mij door. Ik was een trouwe kijker.Vier keer tien afleveringen waren het en ik heb ze allemaal gezien - dankzij het onvolprezen Uitzending Gemist. Vlieland, waar wij begin jaren zeven en famille jaren op vakantie gingen. Misschien moest ik er maar eens een uitje naar toe organiseren. 

De vierde en laatste reeks Dokter Deen vond ik trouwens wel echt té erg, met al het drama ziekte, doden en onwaarschijnlijke wendingen, en dat gold voor de laatste aflevering helemaal. Maria’s geliefde Oscar ineens met de ziekte ALS, Maria’s oom met longkanker die 4 miljoen euro wint met een Staatslot,  en doorboord wordt door een aanhanger. Freek (de man van Isa), de dominee met al die jaren een ernstige longziekte heeft ineens nieuwe longen en geen centje pijn meer en Isa en hij zijn weer verliefd als nooit tevoren. Sven is terug bij Maria na de dood van Oscar maat zij stuurt hem weg. Pip verlaat Robbert nadat hij maanden vreemd gegaan blijkt te zijn met de plaatselijke politieagente. De zwaardemente Mama Deen Is verliefd op een getrouwde medebewoner en tot woede van diens vrouw zitten ze steeds te vozen in de koffieruimte. En niet te vergeten: de barjongen die verliefd is op een paard. De laatste minuut komt Sven weer terug bij Maria: totaal ongeloofwaardig happily ever after. 

Monique van de Ven wil nog wel een kerstfilm met Dokter Deen maken. Maar dat kan alleen als er sneeuw ligt.

Geen opmerkingen: